Waar ben je beschermd?
Beide opties gelden in België en tot 50 km buiten de landsgrenzen.
Wil je ook recht hebben op een vervangwagen in het buitenland? Bekijk dan onze optie ‘Volledige bijstand in het buitenland’.
Wanneer krijg je een vervangwagen?
Afhankelijk van de opties die je kiest, komen we je uit de nood helpen in volgende situaties:
1) Vervangwagen na panne: bij immobilisatie van je voertuig
Door een defect kan je wagen niet meer rijden. Dit betekent dat je wagen geïmmobiliseerd is. Nadat je ons verwittigd hebt op het nummer 02 505 67 00, sturen we de wegenwacht naar jou toe. Hiervoor werken we samen met Touring. Zij onderzoeken je auto en:
Herstellen indien mogelijk je voertuig ter plaatse zodat je terug de baan op kan
Slepen je voertuig indien een herstelling ter plaatse niet mogelijk is. Daarna krijg je dan een vervangwagen.
Wanneer je een defect hebt maar je wagen wel nog kan rijden, dan komen we niet tussen bij de kosten van sleping en herstelling en heb je geen recht op een vervangwagen.
2) Vervangwagen na ongeval: bij immobilisatie van je voertuig
Na een ongeval kan je wagen niet meer rijden. Dit betekent dat je wagen geïmmobiliseerd is. Nadat je ons verwittigd hebt op het nummer 02 505 67 00, sturen we de wegenwacht naar jou toe. Hiervoor werken we samen met Touring. Zij onderzoeken je auto en:
Herstellen indien mogelijk je voertuig ter plaatse zodat je terug de baan op kan
Slepen je voertuig indien een herstelling ter plaatse niet mogelijk is. Daarna krijg je dan een vervangwagen.
3) Vervangwagen na ongeval: bij totaalverlies, brand of diefstal
Wanneer je totaalverlies van je wagen hebt, je auto vuur heeft gevat of je voertuig gestolen is, zal een garage je wagen niet herstellen. Omdat er geen herstelling plaatsvindt, zal je ook geen vervangwagen krijgen. Met onze optie vervangwagen na ongeval krijg je gelukkig ook in deze situaties een vervangvoertuig!
Vervangwagen na ongeval: wat als je auto wel nog kan rijden?
Heb je een ongeval gehad, maar kan je wagen wel nog rijden? Bezoek dan een door Yuzzu erkende garage. Wij hebben gezorgd dat je een vervangwagen krijgt gedurende de duur van de herstellingsperiode van je auto. Handig, toch?
Hoelang krijg je een vervangwagen?
Hoelang je een vervangwagen krijgt, hangt af van het schadegeval.
Vervangwagen na panne
Panne met immobilisatie: vervangwagen tot 10 dagen.
Vervangwagen na ongeval
Ongeval met immobilisatie: vervangwagen tot 10 dagen.
Totaalverlies of brand: vervangwagen tot 20 dagen.
Diefstal: vervangwagen tot 30 dagen.
Het grote voordeel van onze opties is dat je geholpen kan worden wanneer je dit het meest nodig hebt. Heb je bijvoorbeeld nood aan een vervangwagen in de avond of tijdens het weekend? Op deze tijdstippen zijn garages meestal gesloten. Gelukkig kan je wel rekenen op een vervangvoertuig!
Wist je trouwens dat het takelen van je wagen na een ongeval, gratis is inbegrepen in onze verzekering? Lees hier meer informatie.
Wie is beschermd?
Jij als verzekeringnemer en bestuurder
Andere bestuurders aan wie jij je auto toevertrouwt:
• familieleden, vrienden, buren … op voorwaarde dat ze een rijbewijs hebben.
• familieleden, vrienden, buren … op voorwaarde dat ze een rijbewijs hebben.
Jij als verzekeringnemer, je echtgenoot of echtgenote en je kinderen die bij je inwonen wanneer:
• een van jullie een vervangwagen van dezelfde categorie bestuurt.
• een van jullie occasioneel in het buitenland een andere wagen van dezelfde categorie bestuurt.
• een van jullie een vervangwagen van dezelfde categorie bestuurt.
• een van jullie occasioneel in het buitenland een andere wagen van dezelfde categorie bestuurt.
Ik wil een vervangwagen! Wat nu?
Een vervangwagen is een optie bovenop je BA-verzekering. Deze optie kan je aanduiden op het einde van je offerte aanvraag, of je kan deze telefonisch aanvragen via het nummer 02 505 67 00.
Vragen?
Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact met ons op.
Breid je verzekering uit
Overzicht autoverzekering | Burgerlijke Aansprakelijkheid | Mini Omnium | Omnium Essentium | Volledige Omnium | Vergelijking Omniumformules
Meer handige opties
Bestuurdersverzekering | Rechtsbijstand | Pechverhelping
Bereken gratis je gepersonaliseerde premie!
Pssstt: ben je al klant bij Yuzzu? Dan hebben we goed nieuws. Voor ieder nieuw contract dat je toevoegt, krijg je 2 maanden gratis! Onze Yuzzu Bonus geeft jou dus korting op de premie van je bijkomend contract gedurende het eerste jaar hiervan.
Toch nog even dit…
De autoverzekering is een verzekeringsproduct niet-leven van Yuzzu nv en wordt afgesloten voor een periode van een jaar. Uw verzekeringscontract wordt elk jaar automatisch verlengd. U heeft het recht om uw contract op te zeggen uiterlijk 2 maanden voor de vervaldatum. Als u een natuurlijk persoon bent en het verzekeringscontract niet hoofdzakelijk betrekking heeft op uw beroepsactiviteit, kunt u het op elk moment opzeggen na één jaar vanaf de ingangsdatum. De opzegging wordt echter pas effectief na een opzegtermijn van 2 maanden. Je kan een verzekeringsvoorstel krijgen via 02 505 67 00 of via www.yuzzu.be/nl/autoverzekering/simulatie.
Lees zeker de infofiche en de algemene voorwaarden voordat je het contract ondertekent. Zo kom je meer te weten over de omvang van onze dekkingen, maar ook over hun beperkingen en eventuele uitsluitingen.
Bij klachten kun je je wenden tot Yuzzu nv, Havenlaan 86C bus 117, 1000 Brussel. Mocht dit niet volstaan, dan kun je ook terecht bij de dienst Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel. Je hebt ook altijd de mogelijkheid om de tussenkomst van een rechter te vragen. De producten van Yuzzu nv vallen onder het Belgisch recht.
Yuzzu nv is een verzekeringsonderneming toegelaten onder code 1455 voor de takken 1a, 3, 10a, 10b, 16, 17, 18 (K.B. 30-06-1996, B.S. 31-07-1996) en voor de takken 8, 9 en 13 (K.B. 22-05- 2000, B.S.16-06-2000) door de Nationale Bank van België.
Lees zeker de infofiche en de algemene voorwaarden voordat je het contract ondertekent. Zo kom je meer te weten over de omvang van onze dekkingen, maar ook over hun beperkingen en eventuele uitsluitingen.
Bij klachten kun je je wenden tot Yuzzu nv, Havenlaan 86C bus 117, 1000 Brussel. Mocht dit niet volstaan, dan kun je ook terecht bij de dienst Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel. Je hebt ook altijd de mogelijkheid om de tussenkomst van een rechter te vragen. De producten van Yuzzu nv vallen onder het Belgisch recht.
Yuzzu nv is een verzekeringsonderneming toegelaten onder code 1455 voor de takken 1a, 3, 10a, 10b, 16, 17, 18 (K.B. 30-06-1996, B.S. 31-07-1996) en voor de takken 8, 9 en 13 (K.B. 22-05- 2000, B.S.16-06-2000) door de Nationale Bank van België.