DE VOLLEDIGE BETROUWBAARHEID VAN DE AXA GROEP
Yuzzu positioneert zich als de "slimme keuze" in de verzekeringsmarkt met een verfrissende nieuwe campagne!
Na een pitch waaraan vier agentschappen deelnamen, kreeg egghunter de opdracht om de marketingstrategie van Yuzzu volledig te herzien. Dit werd in co-creatie met de interne teams van Yuzzu gedaan via workshops, interviews en strategiesessies. Uiteindelijk werd de gehele positionering duidelijk bevestigd: elke dag streven naar de beste prijs-kwaliteitverhouding voor haar klanten in België.
Om dit te bereiken werd op verschillende fronten gewerkt:
- Een volledig nieuwe campagne waarin Yuzzu zich onderscheidt van de concurrentie.
- Een nieuw slogan “Scherpe prijs. Straf verzekerd.” die benadrukt dat Yuzzu de slimme keuze op de markt vertegenwoordigt.
- Een herziening van de merkattributen (waarden, merkidentiteit, logo…)
Elodie Didier, Head of Marketing, over de herpositionering van Yuzzu: "Yuzzu is een bedrijf en een merk met een ongelofelijk groeipotentieel: als echt uitdager in de verzekeringsmarkt, heeft Yuzzu een uniek waardepropositie voor de klant. Ons succesrecept? Kwaliteitsvolle producten, een hoge klantentevredenheid, één van de beste digitale ervaringen op de markt… en dat alles tegen een zeer competitieve prijs. Kortom, Yuzzu is de slimme keuze op vlak van verzekeringen. Het leek ons daarom essentieel om ons nog meer te onderscheiden van de concurrentie, met een humoristische en verfrissende campagne die mensen aanspoort om uit hun routine te stappen en hun verzekering te vergelijken met Yuzzu. Maar, naast de ambitieuze commerciële doelstellingen, was het opzetten van deze campagne ook een bijzonder menselijk avontuur en het resultaat van een samenwerking tussen teams: we hebben, zowel intern als extern, diverse talenten samengebracht met het creatieve bureau egghunter, het productiehuis Lovo en mediapartners Wavemaker en Blue2Purple."
Arnaud Pitz & Sebastien De Valck, Creative Directors egghunter, over de campagne: "Het is altijd een plezier om een campagne te zien die het creatieve concept volgt dat in de pitch is gepresenteerd. Het wederzijds vertrouwen tussen de teams van Yuzzu en egghunter stelde ons in staat om tot het einde door te zetten en met een consistent verhaal te komen, van TV tot digitale media, of van radio tot billboards.
De films werden geregisseerd door Wim Geudens en het productiehuis Lovo, de radiospots door Peb en Thierry Van Durme van Sonhouse en de fotografie door Koen Demuynck.
Een nieuw merkterritorium, met duidelijkere identiteit, dat is de veelbelovende toekomst voor de friste verzekeraar op de markt!
TECHNISCHE FICHE
- Client: Yuzzu sa
- CEO Yuzzu: Erik Heggen
- Head of Marketing: Elodie Didier
- Head of Brand & Communication: Christophe Bouaissi
- Campaign manager: Isabelle Borremans
- Agency: egghunter
- CD: Sebastien De Valck, Arnaud Pitz
- Copywriter: Olivier Pierre
- Art Director: Frans Hulet
- Client Services Director: Samantha Hendlisz
- Strategic Director: Steven Cosyns
- Head of Design: Laurent Lejeune
- Visual Design: Sam Dekocker, Frans Hulet
- Film Production Company: Lovo Films
- Director: Wim Geudens
- Excutive Producer: Bert Brulez
- Producer: Cho Kuo
- Post-Producer: Hervé Closset
- Sound design: Elie Sundermann
- DOP: Piet Deyaert
- Soundstudio: Sonhouse
- Radio Production Company: Sonhouse
- Sound producer: Thierry Van Durme
- Sound Engineer: The one and only PEB
- Digital Assets: egghunter
Bereken gratis je gepersonaliseerde premie!